Creativity
დრო და კინო
ალბათ ყველას ძალიან ბევრი ფილმი გინახავთ დროში მოგზაურობასთან დაკავშირებით. ეს ისეთი საკითხია, რომელიც ჯერაც ჩვენს ტექნოლოგიურად განვითარებულ სამყაროში ფანტასტიკის და ადამიანის წარმოსახვის…
Share
სარკე, როგორც საკუთარი თავის გამოხატულება
,,ბავშვობა ერთი ბოლოა თოკისდა თვითონ უნდა მიაბა იგი მიწას,რომელზეც გინდა რომ მოკვდე,როდესაც მოვა სიკვდილის რიგი.” (ოთარ ჭილაძე ანდრეი ტარკოვსკის ექსპერიმენტული ფილმი “სარკე” მჭირდოდ…
Share
ძიგა ვერტოვი: „ადამიანი კინოაპარატით“
ისტორიას ორი გაგება აქვს. ერთი – დრამატურგიული; თავისი დასაწყისით, კვანძის შეკვრით, გახსნით და კულმინაციით. ისტორია ამ გაგებით უფრო ხშირად აღიქმება და შეიძლება ნებისმიერი მედიუმით…
Share
“კინო და მისი სოციალური მოტივების განვითარების ზოგიერთი მაგალითი”
არისტოტელეს სიტყვები იმის შესახებ, რომ “ადამიანი პოლიტიკური ცხოველია” თარგმანში შეიძლება ინტერპრეტირდეს როგორც “ადამიანი სოციალური ცხოველია” და ეს ყოველივე ადამიანის…
Share
სარკე, რომელშიც ჩემს გამოსახულებას ვხედავ
სარკე ანარეკლია, რომელსაც ძალუძს აირეკლოს ყველა ციური სხეული. სარკე ნივთია, რომელიც ჩვენი გამოსახულების დანახვაში გვეხმარება და ამასთან ერთად გვხემარება თვალი გავუსწოროთ რეალობას, თვალი…
Share
საშიში დედა
„საშიში დედა“ ტექნიკური შესრულების თვალსაზრისით, განსხვავდება უამრავი სხვა ფილმისგან. პერსონაჟები ისე ლაპარაკობენ, როგორც სინამდვილეში. მონტაჟის და ამბის განვითარების ტემპი ბევრად უფრო…
Share
სამყარო ერთ კუნძულზე
ცივილიზაციისგან შორს, მომაბეზრებლად ლამაზ ბუნებრივ გარემოს შორის, არის ხელუხლებელი კუნძული. კუნძული, რომელსაც მოხუცი კაცი წააწყდა და გადაწყვიტა მისი მშვიდობიანი სამუშაოსთვის გამოყენება.…
Share
მოხუცების ადგილი აქ არ არის
რამდენად არის შესაძლებელი, რეჟისორმა ეკრანზე ასახოს ის, რაც რეალურად ყველაზე მნიშვნელოვანია ადამიანის ცხოვრებაში, მაგრამ, ამავდროულად, ადამიანისთვის ყველაზე უმნიშვნელო? როგორ შეუძლია ეკრანს,…
Share
ყველაზე ლამაზი (1951)
ხელოვანები რეალობის სისასტიკის აღსაწერად ათასგვარ მეთოდს იყენებენ და მსმენელამდე, მკითხველამდე თუ მაყურებლამდე მისატანად ენერგიის მაქსიმუმს დებენ სასწორზე, რომელსაც დიდების, სიმების შექანების…
Share