ბლოგი

წაკითხვა

საოპერატორო ნიშნები

რეჟისორთა დიდი ნაწილი ხშირად საკუთარი თავდაპირველი ფილმების ოპერატორები არიან. კინოს ბუნების სინთეზურობიდან გამომდინარე, კინოში ოპერატურას და მონტაჟის სტილს სცენარის დარი მნიშვნელობა გააჩნია,…
Share
წაკითხვა

მე – კუბა

მონტაჟის ძალა და გრაფიკული ესკიზები შავ-თეთრი ფილმიდან კინო სულ რაღაც 100 წელიწადზე ცოტათი მეტს ითვლის და უკვე რამდენი გარდატეხა მოხდა კინოს ისტორიაში. ერთ-ერთი ასეთი მნიშვნელოვანი მოვლენა…
Share
rome, open city
წაკითხვა

რომი, ღია ქალაქი და 400 დარტყმა

ერთი შეხედვით ორი ერთმანეთისგან აბსოლუტურად განსხვავებული ფილმი – ტრიუფოს “400 დარტყმა” და როსელინის “რომი, ღია ქალაქი” ამაყად გადაზიდავს ტოტალიტარული კინოს…
Share
დრო
წაკითხვა

დრო და კინო

ალბათ ყველას ძალიან ბევრი ფილმი გინახავთ დროში მოგზაურობასთან დაკავშირებით. ეს ისეთი საკითხია, რომელიც ჯერაც ჩვენს ტექნოლოგიურად განვითარებულ სამყაროში ფანტასტიკის და ადამიანის წარმოსახვის…
Share
სარკე
წაკითხვა

სარკე, როგორც საკუთარი თავის გამოხატულება

,,ბავშვობა ერთი ბოლოა თოკის და თვითონ უნდა მიაბა იგი მიწას,რომელზეც გინდა რომ მოკვდე,როდესაც მოვა სიკვდილის რიგი.” (ოთარ ჭილაძე ანდრეი ტარკოვსკის ექსპერიმენტული ფილმი “სარკე” მჭირდოდ…
Share
ძიგა ვერტოვი
წაკითხვა

ძიგა ვერტოვი: „ადამიანი კინოაპარატით“

ისტორიას ორი გაგება აქვს. ერთი – დრამატურგიული; თავისი დასაწყისით, კვანძის შეკვრით, გახსნით და კულმინაციით. ისტორია ამ გაგებით უფრო ხშირად აღიქმება და შეიძლება ნებისმიერი მედიუმით…
Share
ვინ აკაკუნებს ჩემს კარზე
წაკითხვა

“კინო და მისი სოციალური მოტივების განვითარების ზოგიერთი მაგალითი”

არისტოტელეს სიტყვები იმის შესახებ, რომ “ადამიანი პოლიტიკური ცხოველია” თარგმანში შეიძლება ინტერპრეტირდეს როგორც “ადამიანი სოციალური ცხოველია” და ეს ყოველივე ადამიანის…
Share
სარკე
წაკითხვა

სარკე, რომელშიც ჩემს გამოსახულებას ვხედავ

სარკე ანარეკლია, რომელსაც ძალუძს აირეკლოს ყველა ციური სხეული. სარკე ნივთია, რომელიც ჩვენი გამოსახულების დანახვაში გვეხმარება და ამასთან ერთად გვხემარება თვალი გავუსწოროთ რეალობას, თვალი…
Share
მოხუცების ადგილი აქ არ არის
წაკითხვა

მოხუცების ადგილი აქ არ არის

რამდენად არის შესაძლებელი, რეჟისორმა ეკრანზე ასახოს ის, რაც რეალურად ყველაზე მნიშვნელოვანია ადამიანის ცხოვრებაში, მაგრამ, ამავდროულად, ადამიანისთვის ყველაზე უმნიშვნელო? როგორ შეუძლია ეკრანს,…
Share
ანტუან დუანელი
წაკითხვა

“ხულიგანი” ანტუან დოინელი

ამ ფილმის ყოველი პერსონაჟი განსხვავებულია ერთმანეთისგან, როგორც მორალით, ისე ხასიათებითა და ქცევებით. ამიტომაც, თითოეულ პერსონაჟს თავისი დატვირთვა და მიზანი ეძლევა. როცა ერთი პერსონაჟი…
Share