ბლოგი
აკირა კუროსავა – უკანასკნელი რომანტიკოსი იაპონურ კინოში
ყველა ადამიანი იტყუება. აკუტაგავა და აკირა კუროსავა. ვერ გეტყვით, რომელი მათგანია ადამიანთა სულების უფრო დახვეწილი ინჟინერი. მორალური ფილოსოფია, კინემატოგრაფიული გამოხატულება –…
Share
იოსელიანზე და მის ფილმებზე
ოთარ იოსელიანის შემოქმედებას თუ გადავხედავთ ნათლად დავინახავთ მსგავსებებს პროტაგონისტებსა და თავად რეჟისორის ხასიათის თავისებურებებს შორის, მისი პერსონაჟები საოცრად არაიდეალურები და…
Share
საოპერატორო ნიშნები
რეჟისორთა დიდი ნაწილი ხშირად საკუთარი თავდაპირველი ფილმების ოპერატორები არიან. კინოს ბუნების სინთეზურობიდან გამომდინარე, კინოში ოპერატურას და მონტაჟის სტილს სცენარის დარი მნიშვნელობა გააჩნია,…
Share
რომი, ღია ქალაქი და 400 დარტყმა
ერთი შეხედვით ორი ერთმანეთისგან აბსოლუტურად განსხვავებული ფილმი – ტრიუფოს “400 დარტყმა” და როსელინის “რომი, ღია ქალაქი” ამაყად გადაზიდავს ტოტალიტარული კინოს…
Share
დრო და კინო
ალბათ ყველას ძალიან ბევრი ფილმი გინახავთ დროში მოგზაურობასთან დაკავშირებით. ეს ისეთი საკითხია, რომელიც ჯერაც ჩვენს ტექნოლოგიურად განვითარებულ სამყაროში ფანტასტიკის და ადამიანის წარმოსახვის…
Share
სარკე, როგორც საკუთარი თავის გამოხატულება
,,ბავშვობა ერთი ბოლოა თოკის და თვითონ უნდა მიაბა იგი მიწას,რომელზეც გინდა რომ მოკვდე,როდესაც მოვა სიკვდილის რიგი.” (ოთარ ჭილაძე ანდრეი ტარკოვსკის ექსპერიმენტული ფილმი “სარკე” მჭირდოდ…
Share
ძიგა ვერტოვი: „ადამიანი კინოაპარატით“
ისტორიას ორი გაგება აქვს. ერთი – დრამატურგიული; თავისი დასაწყისით, კვანძის შეკვრით, გახსნით და კულმინაციით. ისტორია ამ გაგებით უფრო ხშირად აღიქმება და შეიძლება ნებისმიერი მედიუმით…
Share
“კინო და მისი სოციალური მოტივების განვითარების ზოგიერთი მაგალითი”
არისტოტელეს სიტყვები იმის შესახებ, რომ “ადამიანი პოლიტიკური ცხოველია” თარგმანში შეიძლება ინტერპრეტირდეს როგორც “ადამიანი სოციალური ცხოველია” და ეს ყოველივე ადამიანის…
Share
სარკე, რომელშიც ჩემს გამოსახულებას ვხედავ
სარკე ანარეკლია, რომელსაც ძალუძს აირეკლოს ყველა ციური სხეული. სარკე ნივთია, რომელიც ჩვენი გამოსახულების დანახვაში გვეხმარება და ამასთან ერთად გვხემარება თვალი გავუსწოროთ რეალობას, თვალი…
Share